پی پال چیست؟

پی پال یک شرکت تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی آنی است. سامانه‌ی پی‌پال پرداخت و انتقال وجه را از طریق اینترنت و بصورت آنی ممکن می‌سازد.

گستردگی و مقبولیت این سامانه بین سایت‌های اینترنتی و کاربران ناشی از هزینه‌های اندک آن در قبال خدمات، کاربرد آسان و امکانات کم‌نظیر آن است.

 

 

پی پال چگونه کار می‌کند ؟

این شرکت  به کاربران خود اجازه می دهد در ابتدا به ساده ترین شکل ممکن و در زمانی کوتاه با اطلاعات شخصی (یا شرکتی) و با استفاده از تنها یک ایمیل آدرس، برای خود یک حساب کاربری در وب سایت PayPal.com ایجاد نمایند.

در ابتدای کار PayPal از شما می خواهد تا با اطلاعات واقعی نسبت به ایجاد اکانت اقدام نمایید اما در این مرحله کنترل خاصی را برای راستی آزمایی این اطلاعات انجام نمی دهد.

در مرحله بعد PayPal برای فعال سازی امکانات اکانت پی پال، از شما می خواهد تا با اتصال آن به یک حساب بانکی یا کارت اعتباری یا نقدی (مثل ویزا کارت یا مستر کارت) نسبت به وریفای (Verify) کردن اکانت پی پال خود اقدام نمایید.

پس از وریفای شدن اکانت PayPal ، شما می توانید مبالغ ارزی موجود در حساب بانکی خود (طبعاً در یک کشور خارجی) یا موجودی ارزی کارت اعتباری یا نقدی خود را به PayPal انتقال دهید یا مستقیما از طریق اکانت PayPal موجودی حساب یا کارت را به یک اکانت PayPal دیگر منتقل کنید یا با آن خرید کنید.

بدین ترتیب پولی که تا پیش از این در قالب موجودی یک حساب بانکی یا کارت نقدی یا اعتباری بوده است، حالا در داخل شبکه ای از حسابهای کاربری PayPal قرار دارد.

حال در داخل این شبکه می توان از طریق درگاه های PayPal خرید کرد، به سایر افرادی که در این سایت حساب کاربری دارند پول انتقال داد و به طور متقابل نیز از آن ها پول دریافت کرد.

بدین ترتیب تمامی تراکنش ها نه در قالب حساب ها در بانک های مختلف یا در تعداد زیادی از کارت های اعتباری و نقدی، بلکه به طور یکپارچه در داخل شبکه ای به نام PayPal به انجام می رسند.

در نتیجه شرکت PayPal این امکان را دارد تا به همه تراکنش ها نظارت کند و از صحت ارائه خدمات و رضایت پرداخت کنندگان و همچنین عدم سوء استفاده یا سرقت در داخل این شبکه حصول اطمینان کند.

 

در پی پال شما میتوانید از خدمات زیر بهره بگیرید:

۱- میتوانید وجه موجود در حساب خود را به حساب پی پال دیگران واریز کنید. این کار آنی است و زمان نیاز ندارد

۲- میتوانید وجوه داخل کارت اعتباری خود را به حساب پی پال خود واریز کنید

۳- میتوانید وجوه داخل حساب پی پال خود را به حساب بانکی یا کارت خود انتقال دهید

۴- از میلیونها سایت اینترنتی که حساب پی پال قبول میکنند بدون دردسر خرید کنید

و …

ثبت نام در پی پال رایگان و آسان است اما برای اینکه بتوانید از خدمات PayPal به نحو احسن استفاده کنید باید حساب خود را Verify کنید.

برای Verify کردن حساب پی پال نیاز است تا یک نوع کارت اعتباری از نوع مسترکارت، ویزا کارت، امریکن اکسپرس یا دیسکاوری داشته باشید.

پی پال از قوانین و شرایط بسیار سخت گیرانه ای استفاده میکند تا مطمئن شود افراد عضو این شبکه پول شویی نمیکنند و قوانین کشورها را رعایت میکنند.

 

ایجاد حساب کاربری در پی پال

هر قدر که ایجاد حساب کاربری در پی پال برای فردی خارج از مرزهای ایران ساده و سریع است، ایجاد حساب کاربری در پی پال برای کاربران ایرانی نه تنها ساده نیست که مطابق تمهیدات این وب سایت قاعدتاً باید ناممکن باشد.

مطابق تحریم پی پال، هر گونه استفاده کاربران ایرانی از پی پال ممنوع است و در نتیجه دسترسی به تمامی صفحات موجود در وب سایت PayPal.com با IP ایران مسدود است.

همچنین بر طبق این تحریم، در صورتی که پی پال در مورد ایرانی بودن یک کاربر ظنین شود، حق دارد تا اکانت پی پال او را Block نماید و موجودی حساب کاربری مورد نظر را مسدود نماید.

اگر فرض کنیم که شما در داخل ایران نیستید، می توانید برای ایجاد حساب کاربری در سایت پی پال با رعایت نکاتی مشابه با ایجاد حساب کاربری در هر سایت دیگری با وارد کردن نام و نام خانوادگی، ایمیل آدرس، آدرس محل زندگی یا شرکت، شماره تماس، کشور محل زندگی و غیره حساب کاربری خود را به سادگی ایجاد نمایید.

پس از آن لازم است با استفاده از اطلاعات یک حساب بانکی خارجی یا یک کارت نقدی یا اعتباری بین المللی (مثل مستر کارت یا ویزا کارت) نسبت به وریفای کردن حساب کاربری خود اقدام نمایید.
پس از ایجاد حساب کاربری و تأیید ایمیل فعال سازی، حساب کاربری PayPal فعال می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از شناسه و رمز عبور پی پال وارد حساب کاربری خود شوید و از امکانات آن استفاده کنید.

 

نکات افتتاح حساب پی پال
نکته مهم: به هیچ وجه بدون وی∞پی∞ان و با آی پی ایران داخل پی پال نشوید

  •  توجه داشته باشید که PayPal آی پی های استفاده شده در نرم افزارهایی مانند فر-ی گیت یا مانند آن که میلیونها کاربر دارند را شناسایی و دسترسی شما را محدود میکند لذا از این نرم افزارها برای افتتاح حساب PayPal یا استفاده از آن استفاده نکنید.
  • با توجه به سختگیری های شدید PayPal مبنی بر عدم تغییر آی پی و … شدیدا توصیه میشود از مراجعه گاه و بیگاه به حساب پی پال خود خودداری کنید، چنانچه پولی به حساب شما واریز شود یا از حساب شما کم شود برای شما ایمیل خواهد آمد لذا نیاز نیست تا حتما در حساب خود وارد شوید تا نسبت به واریزها و برداشت ها آگاه شوید.

 

انواع حساب‌های کاربری پی پال

در زمان ایجاد اکانت PayPal باید نوع حساب نیز تعیین شود. حساب‌ کاربری PayPal می‌تواند یکی از انواع Premier، Personal و یا Business باشد. همچنین می توان در هر زمانی نوع یک حساب PayPal را از Personal به دیگر انواع یعنی Premier یا Business تغییر داد.
حساب های PayPal از نوع Premier و Business دارای امکانات بیشتر و محدودیت های کمتری نسبت به اکانت های Personal هستند و پس از ارائه مدارک لازم مطابق درخواست PayPal ، می توانند برای پاسخگویی به مقاصد حرفه ای تر شامل تراکنش های دریافتی و پرداختی با مبالغ بزرگتر و یا تعداد بیشتر تراکنش ها در مقایسه با اکانت های Personal مورد استفاده قرار گیرند.

 

در سالهای اخیر، برای PayPal رقبایی جدیدی مثل Skrill, Payza, WebMoney, MoneyBookers و صد البته Bitcoin پدید آمده است، اما پی پال به دلیل همه گیر بودن و اعتبار زیادی که دارد، همچنان با فاصله زیاد، رهبری بازار پرداخت های آنلاین را در دست دارد و همچون یک امپراطوری قدرتمند هر روز بیشتر از دیروز بر گستردگی فعالیت خود می افزاید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *