وب مانی چیست ؟

وب مانی (webmoney)، یک سیستم پرداخت الکترونیکی سریع و محیطی برای کسب و کارهای آنلاین است که امکان انجام تراکنش‌های مالی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به حساب بانکی یا کارت اعتباری فراهم می‌کند.

این تراکنش‌ها بسیار امن، غیرقابل بازگشت و غیرقابل شناسایی هستند. در حال حاضر حدود ۶ میلیون کاربر بر روی سیاره زمین از خدمت وبمانی استفاده می‌کنند و روز به روز امکانات و خدمات وب‌مانی و همچنین کاربران این پول الکترونیکی رو به افزایش است.

مهم‌ترین ویژگی این سامانه پول الکترونیکی برخورداری از امنیت بالا است.

 

مزایای وب مانی :

دو نمونه از کاربردهای اصلی وبمانی استفاده از آن برای خرید از فروشگاه های اینترنتی و شارژ اکانت های مختلف اینترنتی است.

معروفترین وب سایت هایی که کاربران ایرانی با آن ها کار می کنند bangood،  aliexpress و resello هستند، که حجم بالای از خرید اینترنتی ایرانیان از خارج از کشور را به خود اختصاص داده اند.

 

انواع حساب وب مانی :

اگر از کاربران تازه وبمانی هستید و می خواهید برای اولین بار از وبمانی استفاده کنید، باید یک حساب مینی افتتاح کنید.

با افتتاح حساب مینی شما دارای یک شناسه وبمانی خواهید شد که پس از آن با ایجاد کیف پول، در حساب خود می توانید از این شناسه برای ارسال و دریافت پول استفاده کنید.

بعد از افتتاح حساب Mini که مدیریت آن از طریق وب سایت وبمانی است، امکان دانلود نرم افزار وبمانی و تبدیل حساب به کلاسیک (برای ویندوز) یا لایت(برای غیر ویندوز) وجود دارد.

عمده ترین تفاوت نوع کلاسیک و مینی در میزان قابلیت های امنیتی است، بسیاری از گزینه های امنیتی موجود در نسخه کلاسیک برای کاربران مینی وجود ندارد اما استفاه از حساب کلاسیک نیاز به یادگیری و آموزش بیشتری دارد و ممکن است در برخی مواقع به دلیل مشکلات در اینترنت و یا دریافت اس ام اس مشکلاتی پیش بیاید.

به صورت کلی توصیه می شود برای حساب های کوچک از همان وبمانی مینی استفاده شود.

 

 

پرسشهای متداول :

 آیا ضرورتی دارد مدیریت حساب خود را از مینی به کلاسیک ارتقا دهیم؟

برخی از امکانات امنیتی وبمانی همچون ارسال کدگذاری شده و … نیاز به مدیریت حساب کلاسیک دارند. لذا بسته به سطح امنیتی مورد نظرتان می توانید این اقدام را انجام دهید (راهنمای ارتقا مدیریت حساب به کلاسیک)، برای کاربرانی که تنها در سطح مقدماتی و با امکانات پایه وب مانی کار می کنند این امر ضرورتی ندارد.

 

 WMID در وب مانی را فراموش کرده ام، چگونه می توانم مجددا آن را به دست آورم؟

اگر شناسه وب مانی را به هر دلیلی فراموش کرده اید، چندین راه وجود دارد :

اولین راه این است که اولین ایمیلی که وب مانی بعد از پایان مراحل افتتاح حساب برای تان ارسال کرده است مراجعه کنید.

دومین راه این است که اگر شماره کیف پول تان را دارید از طریق یک حساب مانی دیگر با وارد کردن شماره کیف پول تان به WMID تان دسترسی پیدا کنید.

همچنین اگر در گذشته از طریق ویندوز خود نیز با نرم افزار لاگین کرده اید از طریق ریجیستری ویندوز نیز WMID شما قابل بازیابی است.

 

 آیا در وب مانی سیستم رده بندی تعیین هویت برای کاربران وجود دارد؟

وب مانی برای تعیین هویت کاربران خود، پاسپورت های الکترونیکی صادر می کند. اولین رده این پاسپورت ها، Alias Passport نام دارد که به این معنا است که کاربر وضعیت هویتی مشخصی ندارد.

اگر کابران وب مانی اقدام به ثبت مشخصات خود در کنترل پنل حسابشان نمایند، برایشان Formal Passport صادر می شود. از نظر کمپانی فقط کابرانی به طور رسمی به عنوان مشتری شناخته می شوند که دارای Personal Passport باشند. مدارک هویت این کاربران در دفتر وب مانی در مسکو بایگانی می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *